dinsdag 21 maart 2017

# dierendagboek 25 #

Ik heb een "officieel" Vroege Vogels waarnemingendagboek; in de tuin. Hierin kun je de waarnemingen in je eigen tuin opschrijven. Ik gebruik het vanaf 2000. Dat is dus voor het zeventiende jaar. Ik schrijf waarnemingen op in de dierenwereld zoals afgelopen zondag.

Zondag 19 maart.
Goede morgen. Er trippelt een eekhoorn over de vlonder langs onze vijver. Ze wil drinken, maar de rand is te hoog en ze kan niet bij het water. Ze trippelt richting ons huis. Dan slaat ze rechtsaf en neemt de rotonde een kwart. Ze springt op de chinese waterbak voor de kas en drinkt van het water. Via de buxus struiken, trippelt ze achter de kippenren door. Weg! Ik denk dat zij een walnoot gaat halen, die staan in plastic bakken schuin voor het kippenhok. Ik heb haar niet meer op de terugweg gezien.


Deze heeft net een pinda gepakt uit een voederhuisje aan een terras. Ik kon er deze foto van maken terwijl ik achter het raam stond te genieten.

Geen opmerkingen: