woensdag 22 maart 2017

# Dierendagboek 26 #

De lente is begonnen. Het begint te veranderen buiten. De vogels zijn heel de dag in de weer met elkaar het hof te maken. Sommige zijn al druk bezig met nestjes bouwen. De winterkoning heeft in de put een nest gemaakt tussen de varens. Ik heb gezien dat hij uit de put kwam en op het gras mos ging verzamelen om vervolgens weer in de put te verdwijnen. 

De Pimpelmeesjes zijn samen een nestje aan het bouwen. Ze vliegen samen af en aan om het nestje te inspecteren en op te ruimen. Hieronder een foto van een van de twee.


En ... ik ontdekte een plakkaat kikkerdril in de vijver. Ik denk dat ze van de bruine kikker zijn.  Het is heel veel. Over een breedte van een meter ligt het bedekt met verschillende eiklompen.


Ik heb al meerdere padden ontdekt in de vijver. Als de zon schijnt hoor je ze naar elkaar kirren.
De vrouwtje dragen de mannetjes enige tijd op hun rug mee.


Maar ik heb nog geen padden eitjes kunnen ontdekken, deze foto is in 2004 gemaakt. Padden leggen hun eitjes in kettingen.



Geen opmerkingen:

## ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ##